maandag 16 september 2013

Werkstuk

We hebben het gehad over het maken van een werkstuk. Eigenlijk weten we al heel goed wat er in een werkstuk hoort te staan. Toch hebben we hier een overzicht van gemaakt (dat gaan we nog netjes uitwerken) zodat iedereen goed weet aan welke eisen het werkstuk moet voldoen. Zo hebben we onder andere afgesproken dat je het in eigen woorden opschrijft. Dat maakt het ook leuker om te lezen voor anderen.

Het was een heel waardevol gesprek! :-) Nu gaan we stapje voor stapje (RUSTIG AAN!) verder. Het enige wat de kinderen tot nu toe moeten regelen is een boek over het onderwerp (als dat te vinden is).

Samen hebben we gesproken over wat een inleiding is en een voorbeeld gemaakt.
Deze kun je hieronder lezen:

Voorbeeld van een inleiding:
Ik doe mijn werkstuk over balsporten. Dit onderwerp heb ik gekozen omdat ik er meer over wil weten en ik er nu nog niet zoveel van weet. Ik probeer een antwoord te geven op de volgende vragen:
- Welke verschillende balsporten zijn er?
- Waarom bestaan er verschillende soorten/vormen van ballen?
- Hoe zijn balsporten ontstaan?

Mijn informatie haal ik uit het boek 'balsporten' geschreven door Barbara Bourasa en het boek 'voetbalboek'. Ook heb ik mijn vader geïnterviewd want hij is coach bij de Blokkers.

2 opmerkingen:

  1. Dat komt vast helemaal goed! Zet 'm op wiebelige wandklimmers..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij willen heel graag meegenieten van een van de presentaties, is het een idee om deze bij ons te komen doen?
    gr juf Sandra

    BeantwoordenVerwijderen